Religion, filosofi og historie

Dette er fagsiden for religion, filosofi og historie. På sidemenyen finner du fagspesifikke ressurser for de enkelte fagene.

VERKTØYKASSA
Dette er studentens verktøykasse. Her finner du hjelpemidler til å gjøre litteratursøk, lese og notere, samle bibliografier, anvende relevante metoder, skrive akademisk språk, bruke korrekte kildehenvisninger, og ellers det som er nyttig og nødvendig for å studere ved UiA.

Trykk på alternativene i menyen

LITTERATURSØK

Gjør effektive søk i forskningslitteratur for å få oversikt over et fagfelt.

LESE- OG SKRIVEHJELP

Flere ressurser som gir studenter hjelp til å lese mer effektivt og skrive akademisk.

METODE

Samling ressurser som gir oversikt over begreper og fremgangsmåter som er relevant for ditt forskningsfelt. Inkluderer liste over relevante programmer og digitale verktøy.

ENDNOTE

Verktøy som lar deg samle litteraturen du bruker i et personlig (eller felles) bibliotek som du enkelt kan hente referanser fra mens du skriver.

KILDEHENVISNING

Lær å vurdere og henvise til kilder på korrekt måte innen ditt fagfelt.