Fagsider for pedagogikk og spesialpedagogikk

Ressursside for studenter på pedagogikk, spes.pes, GLU, BLU og PPU

Velkommen til biblioteket

På disse fagsidene har fagansvarlig bibliotekar for pedagogikk og lærerutdanningene samlet et utvalg ressurser som kan være spesielt relevante og nyttige for deg som studerer, underviser eller forsker på pedagogikk, spesialpedagogikk, skole, barnehage, utdanning og barndom. Du finner informasjon om bibliotekets tjenester, litteratursøk, kildehenvisninger, akademisk skriving, databaser med ny forskning, lenker til nyttig faglig informasjon osv. I de generelle ressursene finner du lenker til Kildekompasset, Skrivestua, EndNote og mye annet.

Hvis du ikke finner svar på det du lurer på, er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med biblioteket. Du kan sende en epost, stikke innom innom veiledningsskranken i biblioteket eller booke veiledning med en bibliotekar. Du kan stille et raskt spørsmål eller få en lengre veiledning på litteratursøk, kildebruk, endnote el.

Utvalgte bøker

Kom i gang med digitale verktøy i barnehagen

Læring gjennom praksis

Philosophical Perspectives on Moral and Civic Education