Skip to Main Content Red Color Bar with Grey Menu

Kilder og kildehåndtering i oppgaven (Referanseteknikk)

Kildekritikk. Referanseteknikk. Plagiering. Guide fra biblioteket

Indirekte sitat (omskrivning, parafrasering)

Biblioteket Høgskolen i Innlandet. Indirekte sitat, slik parafraserer du (2020). Youtube https://www.youtube.com/watch?v=IFWZ5zTDjBs

Se mer informasjon

APA norsk manual

APA In-text Citations

APA In-text Citations, Paraphrasing

Å oversetter tekst fra et språk til et annet

Norsk APA manual, side 10: "Dersom du oversetter tekst fra et språk til et annet, behandles det som en parafrase"

Note: "I noen norske fagtradisjoner er det vanlig å sette hermetegn rundt et oversatt sitat, samt å angi ‘min oversettelse’, enten innenfor hermetegnene eller etter sidetall i henvisningen. Lærere, veiledere etc. kan i noen tilfeller ha avvikende krav i forhold til spesifikasjonene i APA-manualen. Vi anbefaler derfor at du kontakter ditt institutt (eller tidsskrift/forlag dersom du skal publisere en artikkel eller bok) for å undersøke om det finnes spesielle retningslinjer for oversettelse av sitat. "

Gå til APA  norsk manual

Se også APA bloggen: "How to cite your own translations"