Pensumlisteverktøy (LEGANTO)

Veilednining i bruk av UiAs pensumlisteverktøy Leganto

Opplasting av utdrag bøker i CANVAS

Se nformasjon om BOLK på UiA ansattsider

Hvis du ønsker å gi studentene tilgang til ett eller flere bokutdrag i trykt eller elektronisk utgave (feks legge ut en kapittel på Canvas/pensumliste) må dette registeres i BOLK.

BOLK

Bolk er først og fremst en nettportal fra Kopinor for registrering/klarering av bokutdrag som tilgjengeliggjøres for studenter​.  Videre tilbyr BOLK også en tjeneste som samler bokutdragene og produserer et digitalt kompendium (en PDF-fil). Alle høyskoler og universitet i Norge må bruke BOLK.

• Alle bokutdrag som skal gjøres tilgjengelig for studenter skal registreres for klarering i BOLK. Utdragene samles da i et eller flere digitale kompendium som kan lastes opp i CANVAS (ikke i pensumlisten)
  • Selv om du ikke har tenkt å samle alle utdragene i et kompendium skal utdragene likevel registreres​ før de kan lastes opp i CANVAS
  • Det er viktig å følge riktig saksgang, slik at kopiering av materiale blir gjort på lovlig måte og til riktig pris.
  • Du kan lese mer om kopi av beskyttet materiale på kopinors nettsider
  • Du kan lese mønsteravtalen med Kopinor​ her