Her kan du få tips og triks om akademisk skriving

Akademisk skriving er en av de viktigste egenskapene du skal lære som student. Du får bruk for det fra din første portprøve til innlevering av din siste eksamen, bacheloroppgave eller masteroppgave. Du tar egenskapene med deg inn i alt framtidig arbeid. Derfor bør du øve på det så mye du kan mens du studerer.

Under har biblioteket samlet et utvalg lenker du kan bruke til å lære mer om akademisk skriving. Bruk de som passer deg best, enten det er podcast, video eller tekst.

Kildekompasset

På Kildekompasset får du svar på hvordan du henviser og refererer til de aller fleste typer kilder du bruker i oppgavene dine. Det er et veldig godt verktøy i oppgaveskrivingen din!

Ressurser for oppgaveskriving

Logo for Skrivestua ved UiA

Skrivestua

I Skrivestua jobber det studenter som kan hjelpe deg med akademisk skriving. Du trenger ikke bestille tid, alt du gjør er å dukke opp i Kristiansand eller Grimstad, så møter du noen som er interessert i å snakke med deg om det du skriver!