Languages

The use of language corpora

If you study or research languages, it might be interesting to examine how language is used in actual situations.

Below, you will find some examples of large corpora. This is not a complete list. Talk to your advisor on how to use corpora, and which ones might be most relevant for your project.

English corpora

English language corpora. You have to create an account to use the database. Once a year, the user needs to connect to our network or VPN to confirm continued status as employe or student at UiA.

Språkbanken - Nasjonalbiblioteket

Språkbanken ved Nasjonalbiblioteket tilbyr store datasett med norsk tekst og tale. Ressursane rettar seg mot verksemder som utviklar språkteknologiske produkt, språkforskarar og språkstudentar. Alt me utviklar, ligg fritt tilgjengeleg i ressurskatalogen vår.

Tekstlaboratoriet

Her finner du en rekke korpus og databaser for talespråk, skriftspråk og flerspråklige, parallelle tekster. Tekstlab driftes av Institutt for lingvistiske og nordiske studier ved UiO.

Corpora Collection Leipzig

Search in 969 Corpus-Based Monolingual Dictionaries for 292 Languages.

Trawl ikon

Tracking Written Learner Language (TRAWL)

Elevtekster i engelsk, fransk, tysk og spansk er samlet inn til et korpus. Flere tekster har lærerkommentarer; noen norske elevtekster er også samlet inn. Les om korpuset i dette spesialnummeret av Nordic Journal of Language Teaching and Learning gjennom denne lenka.