Study Cards

Selvtillit

by Lisa Marie Lunassholt on 2024-10-14T11:23:41+02:00 in Miscellaneous, Strategi | 0 Comments

Selvtillit handler om hvordan du kan bli trygg på dine evner og ha tillit til mennesker, planer eller fremtiden. Å sette av tid til deg selv er avgjørende for å bygge opp selvtilliten på universitetet. Å få nok søvn, trene regelmessig og være sosial vil gjøre deg bra. Men det finnes mange andre måter du kan gi selvtilliten en boost på. Hvis du strever med selvtilliten og er bekymret for hvordan du vil overleve på universitetet, her er noen tips for å få mer tro på deg selv:

Finn ut hvilke støtteordninger som er tilgjengelige på universitetet. Alle gode universiteter har kontaktpersoner som kan støtte deg som student.

Finn en mentor. Mange universiteter har mentorprogrammer hvor studenter kan bli koblet med profesjonelle, medstudenter og alumni. Dette kan gi mye inspirasjon!

Skriv ned og strukturer bekymringene dine. Å skrive en dagbok hjelper deg til å få oversikt over hva du føler. Når du finner ut hva du strever med, vil det også bli lettere å finne måter å takle dette på.

Bli med på studentaktiviteter! Ved å bli med i studentforeninger finner du likesinnede i et trygt og imøtekommende miljø. Du vil merke at selvtilliten vil stige!

Gi slipp på urealistiske forventninger. Få innsikt i hva du er i stand til, og sett mål deretter.

Ikke sammenlikn deg selv med andre. Ved å gjøre ting på din måte, er det mer sannsynlig at du blir mer klar over din egen identitet og vokser i troen på hvem du er, og hvem du vil være i fremtiden.

Del problemene dine. Ved å dele hva du strever med, vil du lære av andres erfaringer eller til og med takle dem i fellesskap med andre.

Hvordan fremmer du selvtilliten din?

For English version, click here: Confidence

0 Comments.