Study Cards

Å ha en positiv holdning

by Lisa Marie Lunassholt on 2024-10-14T11:04:52+02:00 in Miscellaneous, Psykososial helse, Strategi | 0 Comments

Å være positiv er å ha en optimistisk innstilling til livet og til læring. Det handler ikke om å være glad eller «superhappy», men å ha fokus på det du kan kontrollere. Hva er det beste du kan gjøre for å oppnå suksess? Forskning viser at å ha positive tanker gjør at hjernen lærer og får til mer. Dette er en viktig strategi ikke bare på studiet, men også noe du kan bruke på andre områder i livet, som på jobb, i forhold, i praksis og annet. Her finner du noen tips som kan lære deg å oppnå og beholde en positiv livsinnstilling:

1. Vær positiv og finn glede i de små tingene. Når du setter pris på små ting, vil du også kunne sette pris på de store.
  2. Kutt ut mennesker som tapper deg emosjonelt. Ikke kast bort tiden din på folk med dårlige kvaliteter.
  3. Vær deg selv. Å være deg i universet er den beste måten å vinne andres anerkjennelse på.
  4. Kom deg ut av campus! Utforsk området som befinner seg rundt universitetet.
  5. Prøv hvileteknikker, slik som tegning, yoga, trening eller maling. Ta et varmt bad og tenk på alt det positive i universet. Ikke tenk på de negative tingene. Se på universitetslivet ditt som en positiv opplevelse.
  6. Omgi deg selv med støttende og positive mennesker.
  7. Gi deg selv belønninger – om det er et sjokoladestykke for hver oppgave du skriver, eller en lang spasertur etter at du har lest dine kapitler for dagen. En belønning vil gjøre hverdagen din lysere og viser deg hvor langt du er kommet.

Hva gjør du for å ha en positiv holdning?

Click for English version: Positive attitude

Add a Comment