Skip to Main Content Red Color Bar with Grey Menu
Logo

Scopus. Databaseguide

Søkeveiledning/Search guide Scopus

Lagre treff, Saved list. Lagre søk, sette opp varslinger (alerts)

Logg på Scopus for å lagre treff og søk

Create account

Deretter sign-in

Via trefflisten kan du sende alle treff til eksterne system som Excel, EndNote. Du kan laste ned treff. Du kan også lagre treff i Scopus

 

Lagre alle treff fra et søk

Du lagre alle treff fra et søk i Scopus for en systematisk gjennomgang. Da har du muligheter til å gå gjennom treff på ulike tidspunkt. De treff du fjerner vil fjernes fra listen, slik at du til slutt står igjen med de treff som er aktuelle for ditt prosjekt

Logg på

Søk

Velg Alle treff fra søket

Velg more knappen, se ...

Velg deretter Save to list

Gi navn på listen

Du finner tilbake til listen ved å logge på

Fra din brukerkonto, se under ditt navn, velg Saved list

Lagre søk

Logg på Scopus, opprett brukerkonto om du ikke har gjort dette tidligere

Velg lagre knappen fra søket du vil spare på i søkehistorikken

Utfør søket

Velg Save Search

Om du ikke allerede er pålogget får du spørsmål om dette

Gi søket et navn, sett også inn dato for når søket ble kjørt første gang

Du finner tilbake til søkene i Saved searches  via din brukerkonto

Du kan kjøre søket på nytt for å se alle treff søket gir på dette tidspunktet

Alterantivt kun se de treff som er kommet til etter du sist kjørte søket

Du kan også sette opp Alerts, bli varslet om nye tref få epost

 

 

Alerts: Opprette varslinger om nye dokumenter fra søket: 

  1. Utfør søket. Velg Alerts, Velg deretter om du ønsker å bli varslet via e-post.
  2. Du vil finne tilbake til alle opprettede varslinger via Alerts knappen - til høyre ved siden av innloggingen
  3. Gi navn til varslingen, oppgi epost-adresse- og velg frekvens- Set alert