Du kan dele hele ditt desktop bibliotek med andre brukere. Forutsetning at alle har synkronisert sitt EndNote bibliotek mot EndNote online. Se mer
Den som deler biblioteket. I EndNote, Velg File Share library
Sett inn epost adresser til de du ønsker å dele biblioteket ditt med. Epost adressen må være knyttet til EndNote online, dvs. den eposten som den andre brukte for å opprette EndNote online konto (synk mot EndNote)
EndNote gir også muligheter til å dele grupper via EndNote desktop, Se mer informasjon i The litle EndNote how to book Se også mer informasjon i denne guiden, i EndNote, velg File Share group
Filmen nedenfor viser hvordan bruke kilder i Word, fra en delt gruppe, eller Bruke kilder fra et bibliotek som er delt med deg.
Første gang du ønsker å dele grupper må du synkronisere ditt EndNote bibliotek desktop mot EndNote online, om dette ikke allerede er gjort. Personen du ønsker å dele grupper av kilder, må også ha synkronisert sitt bibliotek mot EndNote online
Velg gruppen du ønsker å dele, klikk Share og inviter bruker
Bruker som får dele kilder, må behandle gruppen i EndNote online om disse kildene ønskes å bruk i Word.
Du kommer rett til EndNote online via ditt desktop bibliotek, ved å klikke på den delte gruppen fra ditt EndNote bibliotek, alternativt via pålogging https://www.myendnoteweb.com/
I EndNote online velg Organize - Other groups, hak av for Show og Use with Cite while you write (= Word)
I Word - oppgi din EndNote online konto brukerpålogging - slik at du får opp kildene for bruk, Se Preference, Application, Endnote online: Logg på. Endre tilbake til preference application Endnote, for å bruke desktop versjonen om du heller ønsker å bruke denne applikasjonen
Se mer informasjon i The litle EndNote how to book