EndNote bruker ordlister for å lagre nøkkelord (Keywords), forfatternavn (Author) og tidsskriftsnavn (Journal names) for å sikre konsistens og nøyaktighet i referansene dine.
Når du oppretter et nytt bibliotek i EndNote, er det allerede satt opp tomme ordlister for forfattere, tidsskrifter og nøkkelord
Disse listene oppdateres automatisk når du legger til nye referanser, enten ved å skrive, importere eller lime inn. EndNote hjelper deg også med å fullføre forfatternavn ved å foreslå et matchende navn fra listen.
Nye navn vises i rødt og legges til i ordlisten når referansen lagres. Dette systemet hjelper med å holde biblioteket ditt organisert og tidseffektivt.
Du kan også opprette egne termlister (Ordlister), og knytte termlisten til et spesifikt felt som brukes i kildeopplysningene, feks. Label feltet.
Det kan også være lurt å importere en termliste over tidsskriftnavn, spesielt om du skriver innen helsefagene!, Se Import av tidsskriftsliste
Du kan også opprette egne termlister (Ordlister), og knytte termlisten til et spesifikt felt som brukes i kildeopplysningene, feks. Label feltet. Filmen under viser deg hvordan: