Via nettkurset om Word fra UiA finner du flere tips vedørende bruk av Word i oppgaveskrivingen: Hvordan lage innholdsfortegnelser og punktlister, sette inn sidetall, samarbeid på dokuemnet etc. Gå til kursoversikten Digitale ferdigheter og velg Word
INlearning (tidligere Lynda.com- LinkidIN). Logg på med din UiA epost adresse. Velg deretter Sing in med signle sign in for din organisasjon
Jobb sammen flere på en gruppeoppgave via Office365 pakken.
Logg på innsia.uia.no
APA stilen bruker hengende innrykk for kilder som går over flere linjer i litteraturlisten. Se Kildekompasset.no
Dersom du ikke bruker EndNote - eller Words eget referansehåndteringsverktøy - kan du få dette på følgende måte
WORD har en innebygget en mulighet for enkelt å lage referanselister basert på dinekilder brukt i løpende tekst. Se mer informasjon her. Pt finnes ikke versjon APA 7 i stilene som følger med, kun eldre versjon av APA, APA 6. Kilder som brukes må skrives inn manuelt, til forskjell fra om du benytter et eget referansehåndteringsverktøy - som feks EndNote som biblioteket har support på, se under, eller gratis verkøyet Zotero
Dersom du bruker EndNote og har opprettet et bibliotek med kilder kan du sette inn henvisning til kilden i teksten, hentet via Insert citation fanen i EndNote verktøyet